28.9.2012

It's up to you to be a superhero

playlist9
Miten tämäkin kuukausi voi olla jo loppumaisillaan? No, joka tapauksessa, syyskuun soittolista on valmis kuunneltavaksi! Täältä löytyy, olkaas hyvät!

Kuuntele ainakin nämä:

Cat Power - Manhattan. Fiilistelen tätä kerta kerralla enemmän ja enemmän. Tämän kuullessaan tekee kovasti mieli tanssia, vaikkei tää mikään krebausbiisi olekaan. Hyvää etkoilumusiikkia!

Russian Red - Tarantino. Jos Veronica Maggion Satan i gatan oli mun kesän 2012 soundtrack, niin Russian Redin Fuerteventura on vastaava tälle syksylle ja tämä kappale mun teemabiisi. Ei lisättävää.

Disco Ensemble - Eartha Kitt. Tällä jos millä lähtee aamu käyntiin!

How To Dress Well - Talking To You. Aikamoista ulinaa, mutta hyvää sellaista.

Ellie Goulding - Anything Could Happen. Hmm, jostain syystä koen, että mun pitää kovasti selitellä, miksi tämä löytyy soittolistalta. No, olen jotenkin aina mieltänyt Ellie Gouldingin vähän sellaiseksi teinityttömusiikiksi (astetta coolimmaksi kyllä kuin perus katyperrytailorswiftyms) ja tykännyt vain parista sen biisistä (Your Song-cover sekä Lightsin Bassnectar remix). Kuitenkin eräänä harmaana keskiviikkoaamuna, kun olin jo myöhässä luennolta, huomasin popittelevani tätä kappaletta uudestaan ja uudestaan. Samoin pyöräillessäni yliopistolle. Ja pyöräillessäni töihin. Ja töistä kotiin. Ja vielä kotiin päästyänikin. Jotenkin ihan killeri fiiliksennostatusbiisi! Eikä niistä omista teinityttöajoista nyt olekaan kuin pari hassua vuotta, joten saanhan tykätä tästä, saanhan? Eiku niin, mitäs tässä muiden mielipiteitä kyselemään; but I don't think I need you!!

The xx - Fiction. Ihana The xx, ihana Coexist, ihana Fiction. Ihanaa.

College & Electric Youth - A Real Hero. Niin niin, olen taas tämän hehkutukseni kanssa tajuttoman myöhässä, mutta nyt viimeistään, jos et ole katsonut Drivea: katso se! Jos et ole vielä kuunnellut tätä biisiä: kuuntele se! Timanttisia, molemmat! Tää oli myös aika kiva livenä, hehe.

Tenderfist - This Wasted Heart. Tätä ei voi hehkuttaa liikaa!! Sydän!

Two Door Cinema Clubin sekä Mumford & Sonsin uusimmat tarvitsevat edelleen lisäkuuntelua, mutta lupaavalta vaikuttaa, listakelpoisia biisejäkin löytyi.

Mainittakoon, että myös The Killers ja Band Of Horses julkaisivat uudet levyt, mutta mutta. Eipä löydy listalta. Yritin kyllä ja annoin monta (monta!) mahdollisuutta, mutta jos yksikään kappale ei jää viidennelläkään kuuntelukerralla mieleen, niin meikä luovuttaa. Olen luultavasti kasvanut jo ohi The Killersistä (tai se on kasvanut ohi minusta?) ja iloinen Band Of Horses - ei vaan toimi. Joku jossain kirjoitti, että tarvitsee Band Of Horsesinsa surupuvussa, enkä voisi olla enempää samaa mieltä! En nyt haluaisi kuulostaa sellaiselta, joka valittaa kun yhyy ennen kaikki oli paremmin ja vain ne bändien ekat levyt on hyviä, mutta nyt ei vaan uponnut. Harmin paikka, mutta onneksi on ne aikaisemmat levyt...

9 kommenttia:

  1. Mä niin rakastan sun soittolistoi! oon löytänyt niin mielettömän monta uutta superartistia, biisiä ja bändiä sun kauttas! iso kiitos näistä :> ♥

    VastaaPoista
  2. Heiii mä meenki kattelee Two Door Cinema Clubia viikon päästä! Tykkään uudesta levystä, se eka sinkku Sleep Alone on aika tylsä, mutta muut biisit kompensoi. Tosi samanlainen ku eka levy mun mielestä!

    Ja mulla on niin samat fiilikset Ellie Gouldingista, se kuulostaa ihan teinityttömusalta mutta siinä on kuitenkin sitä jotain mikä erottaa sen muista... Henk.koht. en tosta biisistä iha hirveesti tykkää mut Ellie Goulding on tehny cooleja covereita ja erilaisia biisejä jotka ei oo päätyny levylle Esim. High for this o hyvä ja toooosi erilainen mun mielestä mitä ne muut sen biisit.

    Mitäs muuta mä voisin tässä analysoida :DD kuuntelen kohta sun koko soittolistan ja kirjotan jokasesta biisistä hullun arvion tänne jooo.

    VastaaPoista
  3. jnnmlvrl: voi ihanaa, tän takia teen näitä listoja! kiitos <3

    VastaaPoista
  4. sini: uujee, tdcc on kreisihyvä livenä!!! mä alan jo pikkuhiljaa kanssa tykätä uudesta levystä, aluks en ollu mitenkään superinnoissani, mutta nyt sieltä alkaa löytyä aika jees juttuja :--D i agree, sleep alone ei oo mitenkään kummonen biisi.. ja joo, aika samoilla linjoilla mennään, kun ekalla levyllä, mut ei musta ihan sen tasolle kyllä yllä ://

    hmmm, pitää selkeesti tutustua ellien covereihin enemmänkin! :--)

    hahhaa, jään oottelemaan viiltävää ja syvällistä analyysiä jokaisesta kappaleesta...!!!

    VastaaPoista
  5. Sun blogi on just sellanen et, jos mä oon vihanen/hermostunut/stressaantunut/surullinen/masentunu mä tuun tänne ja luen sun postauksia ja ajatuksia, niin mä saan noi kaikki mielentilat haihtumaan pois. tää blogi saa mut rauhottumaan ja kuuntelemaan ihanaa musiikkia ja ajattelemaan muita asioita. Tästä vaan huokuu sellanen 'kaikki on hyvin'-fiilis. Eiks oo mahtavaa et tälllänen nettiin kirjottelu auttaa ihmisiä, tää ei oo mulle mikään pelkkä viihdyke vaan mä tosiaan nautin ja jopa tarviin tätä. Kiitos paljon et oot tehny tän blogin. Oot ihana tyyppi, vaikka 'tunnenki' sut vain näin pintapuolisesti :D ps. toivottavasti et ahdistu tästä :(

    VastaaPoista
  6. alice: HUH. oon lukenut tämän kommentin monta, monta kertaa ja joka kerta kyyneleet kihoaa silmiin. en todellakaan ahdistunut tästä, päinvastoin! en todellakaan osannut kuvitella, että tällä blogilla olisi sen suurempaa merkitystä kenellekään, mutta onneksi nyt tiedän. mahtavaa! tulen lukemaan tätä kommenttiasi aina, kun tuntuu siltä, että tämä blogi on jotenkin turha tai on muuten vaan tyhmyri-olo. kiitos aivan suunnattomasti, alice ja paljon halauksia! <3

    VastaaPoista
  7. oi ihanaa, haleja kans (:

    VastaaPoista
  8. kiitti söpöstä blogista ja mahtavasta soittolistasta, oonki kaipaillu uutta musaa!

    VastaaPoista
  9. irina: kiitos kommentista, huippua jos löysit uutta kuunneltavaa! :-)

    VastaaPoista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.